Uitleg Office365

Welkom bij de instructie over de verschillende onderdelen binnen O365. Wij gebruiken voornamelijk de volgende onderdelen:

  • Mail (inclusief de agenda, adressenboek en taken)
  • OneDrive (persoonlijk)
  • SharePoint (samenwerken)

 

Jullie kunnen zelf kiezen over werk onderdeel je meer wilt weten. Sommige video’s zijn puur informatie en sommige video’s zijn handig om zelf direct uit te voeren. Om te starten is het handig om eerst deze video te bekijken, namelijk: “hoe gebruik ik een instructie video”.

Voor degenen die liever een handleiding willen, is hier de link naar de handleiding. Dit is 1 MS Word bestand die uit meerdere handleidingen bestaat. Via de sneltoets CTRL + F komt er links een extra menu in beeld. Klik op het tabblad koppen en hierdoor is de inhoud van het document inzichtelijk en kan er snel worden geklikt naar de gewenste handleiding.

Klik hier voor de digitale handleiding.

 

Hieronder zijn op categorie instructievideo’s te vinden.


Algemeen

Automatisch tabbladen openen in Chrome

Bladwijzerbalk favorieten activeren in Chrome

Werken met “knipprogramma”

Sneller werken met sneltoetsen

Algemene uitleg O365

Agenda delen

Makkelijk werken met SharePoint in de verkenner: Cloud assistent 

 


Mail

 

 

 


SharePoint

SharePoint openen in de browser

Bestanden als favoriet instellen in de Chrome browser

SharePoint link delen via de mail

 


OneDrive

Algemene uitleg over OneDrive

OneDrive gebruiken in de browser

OneDrive gebruiken Off-line (Engels)

 


Apps

Word: hoe werken koppen in Word?

Word: zelf koppen maken in Word

 

Excel: declaratieformulier invullen en opslaan als pdf

Excel: digitaal je les voorbereiden

 

Forms: zelfs snel een enquête maken